Skip to main content

Duurzaamheid is allang geen vrijblijvende ambitie meer, maar een noodzakelijke transitie voor bedrijven wereldwijd. Toch worstelen veel MKB-bedrijven met de praktische kant van verduurzaming: waar begin je, hoe houd je het betaalbaar en welke keuzes maken écht impact?

Better World Report van Herman Miller

Benieuwd naar het volledige verslag? Bekijk het hier.

Duurzaamheid als businesscase, niet als marketingpraatje.

  • Slimmere materiaalkeuzes: Herman Miller gebruikt gerecyclede en hernieuwbare grondstoffen in hun ontwerpen, zoals oceaanplastic en gerecycled aluminium. 
  • Duurzaam ontwerp vanaf de basis: Producten worden zo ontwikkeld dat ze een langere levensduur hebben en eenvoudig gerepareerd of gerecycled kunnen worden. 
  • Minder afval, minder CO₂-uitstoot: Door efficiëntere productieketens en duurzamere transportmethoden minimaliseren bedrijven hun impact op het milieu. 

Concrete stappen voor een toekomstbestendige werkplek:

01
[nectar_project_categories style=”outline” category_display=”parent_only” alignment_desktop=”right” alignment_tablet=”default” alignment_phone=”default” font_style=”label” alignment=”right”]
02
03
04
05
01
Investeer in tijdloze kwaliteit
02
Vermijd wegwerpoplossingen
03
Denk na over de herkomst van materialen
04
Minimaliseer verspilling
05
Werk samen met duurzame partners

Herman Miller: Al decennialang koploper in duurzaamheid

  • 1953. Herman Miller introduceert een milieubewuste ontwerpfilosofie, lang voordat duurzaamheid een gangbaar begrip was. 
  • 1995. Het bedrijf ontwikkelt het eerste volledig recyclebare bureaustoelontwerp: de Aeron Chair. 
  • 2021. Herman Miller zet verdere stappen in circulariteit met het gebruik van gerecycled oceaanplastic in diverse producten. 

LoyalBrand: Duurzaamheid toegankelijk maken voor het MKB

01
Wereldwijde standaard
02
Officiële dealer
03
Het complete plaatje
Benieuwd naar wat dit voor jouw kantoor betekent?